WorkAway, New Orleans, Texas en Santa Fe - Reisverslag uit Ranchos de Taos, Verenigde Staten van Sam Smits - WaarBenJij.nu WorkAway, New Orleans, Texas en Santa Fe - Reisverslag uit Ranchos de Taos, Verenigde Staten van Sam Smits - WaarBenJij.nu

WorkAway, New Orleans, Texas en Santa Fe

Blijf op de hoogte en volg Sam

23 November 2014 | Verenigde Staten, Ranchos de Taos

De titel is veel te lang want het is veel te lang geleden dat ik iets heb gepost. Maar nu dan eindelijk weer iets. Er is zo veel gebeurd in de maand sinds mijn laatste bericht. Toen stond ik op het punt om workAway te gaan doen bij Marci.

Het lijkt al bijna een eeuwigheid geleden dat ik in het moerassige meer stond in de achtertuin van Marci, waterplanten verwijderen. Maar ook ander werk in de tuin. Het was een prachtige plek om te werken en fijn om een weekje weer een eigen kamer te hebben. Ook mocht ik een dag mee helpen bij een fotoshoot op een prachtig strand in Florida. Een erg leuke ervaring. Na een week waarin ik ook Halloween heb gevierd had ik het wel weer gezien en wou ik graag weer onderweg.

Op weg naar new Orleans!! Wat een fantastische stad. Het is moeilijk om een plek te vinden in deze stad waar geen live muziek word gemaakt. De ene jazz bar na de andere en daar tussen straatmuzikanten, maar ook een hele sfeervolle stad overdag met een prachtige bouwstijl die het midden houd tussen Europees en Amerikaans. Het India house hostel was een bijzondere plek om te verblijven, het deed meer denken aan een soort van hippie dorp gemaakt uit meerdere fel gekleurde huisjes. In new Orleans werd ik ook weer herenigd met Phillipe.

Phillipe komt uit Londen en had ik ontmoet in miami. Phillipe reed vanaf new Orleans mee tot aan Austin. Op onze weg stopten we eerst in Houston om naar het Nasa Space centre te bekijken, daarna door naar San Antonio een hele mooie sfeervolle stad met de prachtige riverwalk. Het was fijn om hier even tot rust te komen, bij te slapen en goed te eten na het hectische new Orleans. En voor het fantastische austin, want Austin verdient een aparte alinea :p.

Qua hoeveelheid live muziek lijken Austin en new Orleans op elkaar maar de sfeer is echt anders. New Orleans is jazzy, zuidelijk en vol hippies, dronken toeristen en bedelaars. Austin daar in tegen voelt minder ontdekt, de muziek neigt naar rock en blues en geeft een meer professioneel fris gevoel. Naast dat Austin echt gewoon een geweldige stad is zat ik hier ook in het leukste hostel tot nu toe. De kleine keuken/leefkamer was altijd gevuld met nieuwe vrienden er was altijd een grote groep die iets leuks ging doen. Hier ontmoette ik onder vele andere Gav en Liz, een stel uit Melbourne. Met hen ging ik samen het volgende hoofdstuk in.

Door de outback van texas! Om te beginnen van Austin naar Fort Worth. Fort Worth is een stad zoals je die ziet in western films, hier leeft de cowboy spirit nog volop! We gingen naar een rodeo, wat niet als toeristische attractie maar echt als sport word gezien, er is veel geld in te verdienen. Na dit western avontuur was het tijd om meer richting het echte westen te te rijden. We verruilden de geciviliseerde wereld voor real Texas, eerst Plainview een doods dorpje met 1 motel en 1 restaurant, waar het die avond ook nog eens karaoke avond was, fantastisch. We werden als buitenlanders onthaald als ware beroemdheden, buitenlands bezoek kregen ze niet vaak (lees nooit).

De volgende dag werden we wakker met een onverwacht laagje sneeuw. Dit laagje veranderde snel in een acceptabel pak daardoor was de Canyon waar we heen gingen totaal uitgestorven we moesten ook wel verblijven in het dichtstbijzijnde dorpje wat heel origineel Canyon heet. Canyon county (gemeente) is een van de laatste nog "droge" countys. Dit betekent dat alcohol nog verboden is zoals in de drooglegging in de jaren 20! Wat het eigenlijk inhoud is dat het stikt van de 24uurs drankwinkels net over de grens.

Vanuit Canyon door een besneeuwd landschap over de route 66 richting Santa Fe. De stad zelf is erg rustig deze tijd van het jaar en is hoofdzakelijk gericht op erg rijke kunstliefhebbers. Maar de omgeving is heel erg mooi. Prachtige wandelingen gemaakt. In Dit deel van new Mexico is de invloed van de indianen die ooit in dit landschap woonden nog goed te zien. Vandaag ben ik met Daniel (Zwitserse jongen uit het santa fe hostel) wat noordelijker gereisd naar Ranchos de Taos, prachtige rit en hier hebben we nu een hutje in de valei.

Vanuit hier ga ik komende week nog wat noordelijker reizen naar de Colorado rockies. Hopelijk vind ik een leuke plek om thanksgiving te vieren.

Sorry voor dit lange bericht :). Zo veel gebeurd en zo druk gehad. Ik zal proberen minder lang te wachten met m'n volgende bericht. Bedankt voor het lezen. De foto's zullen volgen.

  • 23 November 2014 - 09:43

    Lian Smits:

    Wat een mooi verslag Sam! Dank je wel! Klinkt heel goed!

  • 23 November 2014 - 09:57

    Lian Smits:

    Dag lieve Sam, heb net even opgezocht wat Thanksgiving is en wanneer! Kende ik wel, maar wist niet wat het was. De 27e dus een groot 'dankfeest' voor al het goede. Dat is een mooi beeld! Ik ben benieuwd waar je het gaat vieren! ❤️

  • 23 November 2014 - 11:17

    Marianne:

    Hey Sam, jouw reis klinkt fantastisch/worden we wel jaloers van. Erg mooi om te lezen! Veel plezier en we kijken uit naar het volgende verslag! Lieve groeten Marianne en de rest

  • 23 November 2014 - 20:47

    Mieke:

    Dank je wel Sam, een fijn cadeautje bij thuiskomst vandaag: wát een leuk verslag! Wat maak je toch ontzettend veel leuke, spannende, gezellige en boeiende dingen mee. En Leuk hoe je eigenlijk steeds leuke contacten maakt in die hostels. Een héle fijne reis verder, we blijven je volgen!

  • 23 November 2014 - 21:43

    Carla:

    hey Sam, leuk verslag hoor, fijn ook om t op n rijtje te zien; wat heb je dan al veel gezien er
    en gedaan, he? Liefs van mij

  • 30 November 2014 - 18:42

    Margriet:

    Dag Sam. wat bijzonder wat je allemaal meemaakt! het was heel wat te lezen! erg mooi.Nog een mooie reis toegewenst .Hartelijke groet van Kees en Margriet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sam

Actief sinds 08 Sept. 2014
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 4925

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2014 - 10 Februari 2015

Verenigde Staten en Canada

Landen bezocht: